Sportmassage

 

Als er (bijna) dagelijks gesport wordt, hebben de spieren het zwaar te verduren

Een goede trainingsbelasting, waarin voldoende rust is ingebouwd is het  aller-

belangrijkste om overbelastingsverschijnselen te voorkomen.

Daarnaast is het verstandig exstra aandacht aan ontspanning en herstel te geven.

Denk hierbij aan een goede voeding, aan sauna bezoek maar ook aan massage.

 

Hoe werkt sportmassage

 

Door het toepassen van sportmassage treden de volgende effecten op

* De haarvaatjes in de huid en spieren gaan verder open, waardoor er

  een duidelijk  toename van de doorbloeding optreedt. Doordat de 

  spieren doorbloed worden, zullen de gevormde afvalstoffen

  ( o.a vocht,) beter worden afgevoerd en wordt spierpijn ( zoveel mogelijk)

  voorkomen.

* De afvoer van afvalstoffen wordt ook verbeterd door de uitwendige druk 

  van de massage.

* De spierspanning wordt beïnvloed.

 

Wanneer sportmassage?

Massage kan worden toegepast bij vermoeide en stijve spieren.

Het is niet alleen zo dat sportmassage altijd lekker is en gunstig werkt.

Een sportmassage bij zeer stijve spieren is al snel te hard, waardoor de

Spieren na afloop nog stijver en pijnlijker aanvoelen.

Sportmassage mag nooit toegepast worden op spierscheur, bij

Een ontsteking, wond van de huid of als je koorts hebt.

 

Sportmassage wordt meestal ( de dag) na een wedstrijd of training gegeven.

Na afloop van een zware training of wedstrijd kunnen afvalproducten van 

de spierstofwisseling zoals vocht zich in de spieren ophopen.

Dit is ( grotendeels) te voorkomen door een goede cooling-down uit te voeren.

Een herstel massage bevordert de afvoer van deze afvalstoffen uit de spieren 

Waardoor spierpijn voorkomen wordt.

Het lichaam zal sneller hersteld zijn en beter de volgende belasting aankunnen.

 

Kapberg 3

1617 VP Westwoud

KVK:37108692

BTW.NR:

NL191888084B01
Tel: 0228 561492

 

  Hier-pinnen-60x60